HISTÒRIA – 125 ANIVERSARI 1898-2023

El futbol arriba a Catalunya gràcies a Gaspar Matas, que torna a Palamós després dels seus estudis a Anglaterra. Amb uns amics forma, l’any 1898, elPalamós Foot-ball Club. El primer partit va ser contra un equip d’anglesos que havien viatjat en vaixell, amb victòria del Palamós per 2 a 1.

Els primers campionats eren de caire local: hi havia moltes colles d’amics, barris… que competien entre ells. Fins a la celebració d’un campionat de la província de Girona, els colors del Palamós eren el blanc per les samarretes i un color fosc pels pantalons. El guanyador tindria dret de portar el groc i el blau, representatius del districte marítim de Palamós. Va guanyar l’equip palamosí: aquest va ser l’inici de la combinació actual de colors.

El dia 24 de juliol de 1912 es va inaugurar el nou camp esportiu, situat a les afores de Palamós, en que es va guanyar per 3 gols a 0 a l’Strong de Girona.

El primer partit internacional va ser el dia 27 de maig de 1928, contra el Revel (a mig camí de Carcassona a Tolosa del Llenguadoc). Va guanyar el Palamós per 2-1. L’endemà es va disputar la revenja i va tornar a imposar-se el Palamós, aquest cop per 3-1.

El dia 12 d’abril de 1931, el Palamós es va proclamar per primera vegada campió de Catalunya, després de derrotar en la final al Tàrrega per 3 gols a 1.

La temporada 1985/86 es va plantejar seriosament l’ascens a la tercera divisió. Aquell any no es va aconseguir, però va arribar l’any següent: era el “SÚPER-PALAMÓS”.

La temporada 1987/88 l’equip es va “passejar” per la tercera divisió, assolint un nou ascens, aquest cop a la segona divisió B. Nous fitxatges, molta ambició… i l’any després un nou ascens: a la segona divisió A. El debut es va produir a Múrcia. Tothom esperava una derrota, però el resultat va ser favorable per 1 gol a 2. El Palamós va ser l’equip revelació. Els dos últims partits eren clau per decidir si el Palamós obtenia el dret de promocionar a la primera divisió, però les coses no van sortir bé i l’equip es va quedar a les portes d’un nou ascens. De totes maneres, la temporada 1989/90 és recordada com a mítica: el Palamós C.F. era l’equip de moda. A partir de llavors l’equip es va consolidar a la divisió d’argent del futbol espanyol, on hi va estar 6 anys consecutius fins al doble descens que va portar a l’equip palamosí de nou a la tercera divisió al juny de 1995. Al mil 1995 Emilio Caballero torna a agafar la presidencia. Al octubre de 1995 Kelo Marti seria nombrat president fins al juny de 1999. Al 1998 es celebra el centenari del nostre club amb un amistos contra el FC. Barcelona y aquella temporada el Palamos aconsegui l ascens a 2aB. . Al 1999 el magnat rus Dimitri Piterman agafaria la presidencia y al 2001 pujaria el club a 2a B despres de guanyar al camp de l Aguilas de Murcia. Dimitry Piterman marxa al Racing de Santander al desembre de 2002 pero el Palamos assoliria la permanencia a 2aB. Pere Luque es nombrat nou president al 2003 pero despres d una temporada el Palamos torna a baixar a tercera divisio i entra en una crisi economica que s arregla amb 2 amistosos amb l Espanyol y EL FC Barcelona. El fins ara president de la Fundacio David Ferragut agafa la presidencia i fitta com a entrenador a Juli Torrent.

Comparteix:Tweet about this on Twitter

Club Degà de Catalunya. Fundat el 1.898. 125 Aniversari 1898-2023